از فردا؛

 زائران عتبات عالیات باید برای سفر روادید تهیه کنند

مدیر پایانه مسافری چذابه از لزوم تهیه روادید برای زائران ایرانی که قصد دارند از مرز‌های چذابه و شلمچه به شهر‌های مقدس عراق سفر کنند از فردا جمعه سوم خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد سبهانی مدیر پایانه مسافری چذابه گفت: زائران ایرانی که قصد دارند از مرز‌های چذابه و شلمچه به کشور عراق سفر کنند از فردا  باید روادید از سرکنسولگری عراق در اهواز یا دفاتر مجاز زیارتی تهیه کنند که البته صدور روادید نیز رایگان خواهد بود.

او با بیان اینکه عبور بدون روادید زائران اربعین از گذرگاه‌های خوزستان ه مدت ۲ ماه با پیشنهاد طرف عراقی و موافقت جمهوری اسلامی ایران انجام شد، بیان داشت: این فرصت امروز دوم آبان به پایان می‌رسد و سفر زائران و گردشگران عراقی به جمهوری اسلامی ایران از گذرگاه‌های چذابه و شلمچه از فردا سوم آبان به مدت ۲ ماه بدون روادید خواهد بود.

سفر گردشگران عراقی به ایران

سبهانی تصریح کرد: این تصمیم مسئولان ایران در پاسخ به حسن نیت طرف عراقی در قبول ورود بدون ویزای زائران اربعین حسینی به شهر‌های مقدس عراق به مدت ۲ ماه صورت می‌گیرد و با حذف روادید برای زائران و گردشگران عراقی، ۲ پایانه مسافری چذابه و شلمچه شاهد ورود انبوه ورود اتباع عراقی به جمهوری اسلامی ایران باشد.

 مدیر پایانه مسافری چذابه افزود:  داشتن گذرنامه معتبر و مهر خروجی بر روی گذرنامه از سوی طرف عراقی و مهر ورودی در بخش گذرنامه ایران در ۲ پایانه چذابه و شلمچه را برای ورود گردشگران عراقی به خاک ایران ضروری است و همه امکانات حمایتی و پشتیبانی از جمله وسایل حمل و نقل برای انتقال زائران و گردشگران عراقی به همه شهر‌های ایران فراهم شده است و کمبودی از این حیث احساس نمی‌شود.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: اربعین حسینی ، محرم 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.